Üzemeltető: Blogger.
RSS

Nyers vegyesgyümölcsös torta


Könnyű, habos krém kevéske lenmag alapú tésztán. A hozzávalók csak iránymutatóak, bátran változtass rajta az ízlésednek megfelelően!

Ezzel a sütivel a barátnőmet kínáltam meg, aki híresen finom cukrászsütiket süt… Alig mertem adni neki a nyers sütimből, ami megközelítőleg sem olyan édes, mint a klasszikus sütött cukros sütemények… de gondoltam, bátorság… remény… csak megmutatom, milyen ételeken élek mostanában.
Mondanom sem kell, hogy nagyon megkönnyebbültem amikor láttam, hogy meg bírja enni a nyers sütimet. Huhh… Nagyon örültem neki! És ezután kért még egy szeletet és a torta receptjét! J Azt mondta, a kakaó nagyon jó ízt ad neki és hogy egy ilyen gyümölcsös édességtől nem is várja, hogy édesebb legyen. J
Szóval vendégváró, kínáló falatnak is jó ez a torta.
De Te készítheted édesebbre is, ha több datolyát teszel bele, vagy esetleg mazsolát, sztíviát… Légy kreatív és csak akkor minősítsd késznek a sütidet, amikor nyersen belekóstolva azt érzed, hogy neked nagyon ízlik. J

Hozzávalók a krémhez:
2 khaki szilva (helyettesíthető banánnal)
4 nagyobb mandarin
1 banán
2 alma (magjával együtt)
5 nagyobb érett szilva
1 citrom héja
kevéske citromlé
pár szem előre beáztatott datolya (ha édesre szeretnéd a tortát, akkor több)
3-4 evőkanálnyi kókuszolaj
2-3 evőkanálnyi útifűmaghéj
3-4 evőkanál cukrozatla kakaópor
kevéske borsosmentalevél (elhagyható)
kevéske fahéj (elhagyható)
(ha szükséges, még mazsolával és sztívialevéllel is édesítheted).

Hozzávalók az alaphoz:
1 csészényi lenmag (kávédarálón leőrölve)
a kész krémből annyi, amennyit felvesz.

Először a krémet készítjük el: a hozzávalókat leturmixoljuk (ha a khaki szilvát teszed alulra, akkor épp csak kevéske vizet kell hozzá tölteni). Finom lágy habos krém lesz belőle. Ezután a lenmagot kávédarálón leőröljük, és a kész krémünkből keverünk hozzá annyit, hogy tésztaállagú legyen. Ezt az alapot lekapcsozható oldalú tortaformába töltjük, belenyomkodjuk szép egyenletesen. Erre ráöntjük a krémet, elegyengetjük és kész is van a tortánk. Hűtőbe tesszük legalább fél napra, ez idő alatt szépen megdermed a krém, és könnyen szeletelhető sütemény lesz belőle.
Én a tetejére borsosmentát hintettem, de anélkül is finom.
Jó étvágyat hozzá!

Nyers vegyesgyümölcsös torta
Nyers vegyesgyümölcsös torta



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 megjegyzés: